Fabularyzowana wiązanka pieśni i tańców regionu sądeckiego
„IMIENINY JANA”
konsultacje etnograficzne i choreograficzne -Lidia Czechowska,
opracowanie muzyczne- Gerard Nowak,
opracowanie wokalne – Maria Kwiatkowska;
czas trwania: 16 min.

Wiązanka pieśni i tańców regionu  rzeszowskiego
konsultacje etnograficzne  i choreograficzne – Nina Niżańska,
opracowanie muzyczne i wokalne – Michał Klaus,
czas trwania: 15 min.

Wiązanka pieśni i tańców regionu  lubelskiego
konsultacje etnograficzne – Wanda Kanior,
opracowanie choreograficzne – Grażyna Wołkowska,
opracowanie muzyczne – Jerzy Pernal,
czas trwania: 10 min.

Wiązanka pieśni i tańców Beskidu Śląskiego
konsultacje etnograficzne – Urszula Waśniowska,
opracowanie choreograficzne – Jan Łosakiewicz,
opracowanie muzyczne –  Witold Jarosiński ,
uzupełnienie i korekta opracowania muzycznego – Ryszard Wołkowski,

Wiązanka pieśni i tańców Beskidu Żywieckiego
konsultacje etnograficzne  i choreograficzne – Jan Gąsiorek,
opracowanie  muzyczne – Gerard Nowak,
uzupełnienie i korekta opracowania muzycznego –  Ryszard Wołkowski,
opracowanie  wokalne – Maria Kwiatkowska,
czas trwania: 20 min.

Wiązanka pieśni i tańców regionu  szamotulskiego
konsultacje etnograficzne  i choreograficzne – Mira Bobrowska,
opracowanie muzyczne i wokalne – Michał Klaus,
czas trwania: 15 min.

Fabularyzowana wiązanka pieśni i tańców regionu spiskiego
„Na weselu w Spiszu”
konsultacje etnograficzne  i choreograficzne – Maria Wnęk,
opracowanie  muzyczne –  Ryszard Wołkowski,
opracowanie  wokalne – Radosław Zychal,

 http://youtu.be/oZtVzMjY6Xo

Fabularyzowany program narodowy w oparciu o pieśni i tańce z okresu Księstwa Warszawskiego ”Tryptyk Polski”

choreografia – Jan Łosakiewicz,
ruch sceniczny do pieśni – Grażyna Wołkowska,
opracowanie muzyczne – Witold Jarosiński,
korekta opracowania muzycznego – Ryszard Wołkowski,
przygotowanie wokalne – Radosław Zychal, Michał Klaus,
czas trwania: 30 – 40 min.

„NOC ŚWIĘTOJAŃSKA”
Fabularyzowany program w oparciu o pieśni związane ze zwyczajami sobótkowymi oraz dwa narodowe tańce polskie: kujawiak i oberek  
opracowanie choreograficzne – Jan Łosakiewicz,
opracowanie muzyczne – Witold Jarosiński,
opracowanie wokalne – Michał Klaus, Radosław Zychal,
czas trwania: 12 min.

POLONEZ
opracowanie choreograficzne – Grażyna Wołkowska,

MAZUR
opracowanie choreograficzne – Grażyna Wołkowska,

MAZUR
układ do muzyki Stanisława Moniuszki z opery „Straszny Dwór”
choreografia – Grażyna Wołkowska, Jolanta Pajkert,

MINIATURA MAZUROWA
(1 para) – taniec,
opracowanie choreograficzne – Jan Łosakiewicz,
opracowanie muzyczne – Witold Jarosiński,

BIAŁY WALC
taniec,
opracowanie choreograficzne – Jan Łosakiewicz,
opracowanie muzyczne – Witold Jarosiński

Ruch sceniczny do popularnych pieśni ludowych:

„CHMURECZKA”

opracowanie wokalne – Michał Klaus,
opracowanie muzyczne – Ryszard Wołkowski,
choreografia ruchu scenicznego – Grażyna Wołkowska,

„W STARYM SĄCZU”
opracowanie wokalne – Michał Klaus,
opracowanie muzyczne – Ryszard Wołkowski,
choreografia ruchu scenicznego – Grażyna Wołkowska,

„MOJA MARYSIU”
opracowanie wokalne- Michał Klaus,
opracowanie muzyczne – Ryszard Wołkowski,
choreografia ruchu scenicznego – Grażyna Wołkowska,

„KOKOSZKA”
opracowanie wokalne- Michał Klaus,
opracowanie muzyczne – Ryszard Wołkowski,
choreografia ruchu scenicznego – Grażyna Wołkowska,

„ORAWA”
opracowanie wokalne – Michał Klaus,
opracowanie muzyczne – Ryszard Wołkowski,
choreografia ruchu scenicznego – Grażyna Wołkowska,

„JEDLINIOK”
taniec dolnośląski,
opracowanie choreograficzne – Grażyna Wołkowska,

„PORĘBIOK”
taniec dolnośląski,
opracowanie choreograficzne – Milena Drabent,

„GRA MUZYKA U KURZAWY”
taniec,
opracowanie choreograficzne – Grażyna Wołkowska,
opracowanie muzyczne – Ryszard Wołkowski,

„SZŁA DZIEWECZKA”
piosenka,
opracowanie wokalne – Michał Klaus,
opracowanie muzyczne – Jerzy Pernal,
opracowanie choreograficzne – Grażyna Wołkowska,

„LAURA I FILON”
piosenka,
opracowanie wokalne – Michał Klaus,
opracowanie muzyczne – Jerzy Pernal,

„JECHALI FURMANI”
piosenka,
opracowanie wokalne – Michał Klaus,
opracowanie muzyczne Ryszard Wołkowski,
opracowanie choreograficzne – Grażyna Wołkowska,

PROGRAM GÓRNICZY
Walczyk górniczy – taniec,
Polka górnicza – taniec,
Niema to jak górnikowi – piosenka,
Górnicy, górnicy – piosenka,
Latarki górnicze -piosenka,
Nasz Sztygar – piosenka,
Polonez górniczy – taniec;

Skok przez skórę to obrzęd przyjmowania adeptów (lisów) do stanu górniczego. Ceremonia „skoku przez skórę” w formie inscenizacji prezentowana jest przez Zespół w oparciu o scenariusz Włodzimierza Graba przeważnie podczas Biesiad Górniczych , stanowi również część bloku programowego Zespołu Pieśni i Tańca „Wałbrzych” zatytułowanego „Lamp górniczych światła płoną, pieśń Was wita godnie” .

dobór tekstów i scenariusz- Włodzimierz Grab,
opracowanie muzyczne – Józef Podobiński, Michał Klaus,
choreografia i ruch sceniczny – Władysław Flis, Grażyna Wołkowska,
czas trwania: 30 min.